lørdag 8. januar 2011

Oppskrift på lommetøfler til barn.




Med utgangspunkt i de geniale lommetøflene til Hedvig har jeg laget til en oppskrift til barn. Ca str 2- 5 år.

Bruk garn som passer til pinne nr 4.

Legg opp tre masker , strikk 6 pinner rett frem og tilbake.

Øk så i begynnelsen av hver pinne til 14 masker.

Øk på neste pinne, i hver maske, til 28 masker.

Strikk videre vrangbordsstrikk, 2r og 2vr. Mål på barnets ben, hvor lange du vil ha dem. Mine strikket jeg 12 cm vrb.

Strikk så to og to masker sammen til du har 14 masker igjen.

Fell i begynnelsen av hver pinne til du har tre masker igjen.

Fell av de siste maskene og sy sammen.

Ferdig! :)

6 kommentarer:

  1. Heia,
    trakkar innom her via Strikkeverden!
    Slike tøffler har mange fått av meg til jul. Dei er heilt geniale.
    Du har ein finfin blogg og du er jaggu bra kreativ.
    Ha ein fin mandag

    SvarSlett
  2. Hei!

    Ca. hvor langt strikket du vrangbordstrikk før du begynte å felle?

    SvarSlett
  3. Line Kristine: det kan jeg ikke huske... Og jeg finner dem ikke akkurat nå. Men jeg skal strikke et par snart, så da skal jeg måle.
    Jeg bare målte etter foten til snuppa her, ser du. :)

    SvarSlett
  4. Så flotte. Takk for oppskrift. Herleg bukse og jente i innlegget under.

    SvarSlett
  5. Søte! Veldig greie sånne lommetøfler, og selvsagt må små frøkner også få. :o)

    Takk for oppskriften!

    SvarSlett
  6. Disse så kjekke ut, takk for oppskrift!

    SvarSlett

Hver kommentar settes enormt pris på!
Jeg forsøker også å alltid besøke + kommentere tilbake. <3