mandag 19. august 2013

Oppskrift: heklet 12- bladsblomst!


For en god stund siden så jeg en nydelig heklet løper av
12-bladsblomstre.
Den lå linket med oppskrift i en engelsk blogg,
meeeen den ble fjernet av bloggeieren.

Derfor laget jeg denne oppskriften. :D

Det er altså ikke opprinnelig min idè,
men jeg finner ikke oppskrift andre steder, rett og slett?

Her er den:

Forkortelser:
st= stav
lm= luftmaske
fm= kjedemaske
kjm= kjedemaske
lmb= luftmaskebue
Hver omgang begynner med 3lm -som ertstatter 1st.
Hver omgang avsluttes (festes) med 1kjm i  topp av de 3lm man heklet i begynnelsen av runden.

Runde 1: 
Hekle 12 staver rundt en magisk ring.
=12 st.


Runde 2:
Hekle 3 lm - 2lm - 1st - *2lm- 1st* forstett slik ut omg. 
=12 st.

Runde 3:
3lm - 2st- *1lm - 3st* ut omg.
= 36st. (eller 12 stgr)

Runde 4:
3lm - 1st- 5lm - *2st - 1lm - 2st - 5lm* ut omg.
= 12 5lmb.

Runde 5:
Begynn rett i første 5lmb: 8 st om lmb * 1fm i 1lmb - 8st* ut omg.

= Du skal nå ha en slik blomst som på bildet. :D

NB: jeg har ikke testheklet ETTER at jeg skrev det inn hit. 
Om noen kommer meg i forkjøpet - og finner feil,
så blir jeg kjempeglad for beskjed, så jeg kan rette opp. :)








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hver kommentar settes enormt pris på!
Jeg forsøker også å alltid besøke + kommentere tilbake. <3